30 april 2010

100430

God kväll allesammans!

Jag förmodar att det inte är en enda själ som läser detta nu, för visst är det ingen mer än jag som är hemma såhär på en Valborgsmässoaftonskväll? Själv kom jag hem för en halvtimma sedan. Trots att det var regn, jag jobbat och inte fått se cortegen måste jag säga att det blivit en mysig kväll. Efter jobbet, som slutade strax innan nio, skulle jag träffat Paulina, men hon ville inte svara. Då kom jag på att mor & far kanske tagit sitt förnuft till fånga och åkt in till stan. Och mycket riktigt, ett telefonsamtal senare begav jag mig mot Smaka där mamma & pappa satt. De hade redan ätit, men jag åt världens godaste köttbullar. Sedan åkte vi hem och nu sitter jag alltså här i min säng. Att krypa ner lockar oerhört mycket, speciellt med tanke på att jag ska upp och jobba igen redan vid tolv. Så får det bli. Jag kryper ner. Ta det lugnt på stan, hörrni!