13 april 2010

100413

Jag har hängt på Liseberg hela dagens och gårdagens eftermiddag. Det förklarar denna otäcka frånvaro här. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Hoppas ni kan förlåta mig?

Igår var det introduktion och en man från Anticimex föreläste för oss om livsmedelshygien. Väldigt intressant, men väldigt äckligt, kan jag tala om. Att man ska tvätta händerna lika länge som man sjunger "Ja må du leva" två gånger var bara en av många saker som var helt nya för mig. Jag provade det nu nyss, men sjöng den faktiskt bara en gång. Två kändes lite väl överdrivet tyckte jag, men vad vet jag? Annat som stod på gårdagens schema var bland annat kontraktskrivning, information och kläd- & kassakvittering. Detta skedde tillsammans med alla nya människor som ska jobba på fastfood, så det blev många nya ansikten och många att prata med. Mina tankar fördes till första dagen på gymnasiet. Lite samma känsla. Samma nervositet som alla delade. Men det var trevligt och jag träffade mycket skönt folk. När jag kom hem var jag helt slut och jag slocknade innan klockan ens var tio.

Idag var det alltså dags igen. Lisebergs serviceutbildning denna gång. Rundvandring i parken blandades med tjugo tusen liter information och så lite film & spel på det. Även idag var det mycket trevligt och det känns bra att ha denna utbildning att skryta med. Jag vet inte hur många gånger de påpekade att ett jobb (och denna utbildning) på Liseberg värderas väldigt högt på nästan alla arbeten och det kan ju inte kännas annat än bra.

Tror det var först idag som jag insåg på riktigt hur sjukt rolig denna sommaren ska bli och hur sjukt glad jag är att jag ska jobba på Liseberg. När jag såg filmen de hade gjort med klipp från Liseberg och insåg att jag ska vara en del av allt det där fick jag gåshud på armarna. Jag tror att de har rätt nät de säger det, vi kommer få en galet bra sommar.