21 april 2010

100421

Idag har jag världens träningsvärk. För varje steg jag tar drar det längs med hela framsidan av mina ben. När jag gick ner för skolans trappor var det som att hela benen skrek. Inget konstigt alls, tänker ni nu. Och visst, ni har rätt. Lite träningsvärk får väl alla människor Men normalt sker detta då man har tränat. Jag har inte tränat. Jag har inte rört en fena sedan mitt & Paulinas förra friskis-pass, vilket var flera månader sedan.

Hela min dag har därför gått åt till att klura ut vad tusan det är jag gjort som kan ha orsakat denna smärta i mina ben. Såvida det inte kommer från att jag åkte bil till skolan, åkte tre olika bussar för att komma tre hållplatser och åkte buss hem så var det enda jag gjorde mer igår att gå från stadsbiblioteket till valand. Men inte sjutton kan man få sådan träningsvärk av det? Nej, jag undrar verkligen vad som hänt. Har min kropp gjort något utan mitt medvetande? Eller är det min kropp som skriker i ren desperation efter träning? Jag undrar ja. Att jag dessutom upptäckt det största blåmärke jag någonsin sett, på min vad gör att jag börjar bli lite smått orolig. Vad gör fröken Johanna egentligen när hon sover?