02 april 2010

100402


Idag säger vi grattis till världens bästa Håkan som fyller år.

Sitter hemma hos min pojk. Har ätit tårta, godis & mat så att jag nästan rullar fram. Här har det nämligen ställts till med försenat födelsedagskalas för Andreas idag. Förutom det har det hänt två stora saker idag.
1. Jag körde bil till Borås. Eftersom jag inte kört på ett halvår var jag övertygad om att både far & jag skulle dö. Pappa däremot, han talade om för mig att han trodde att det är som med cykling. Har man en gång lärt sig det så sitter det sen. Nu i efterhand kan jag säga att det blev far som hade rätt. Vi dog inte och jag konstaterade att jag kör som en gud. Jag kom fram till Andreas med orden "jag ska ta körkort imorgon".
2. Jag skjöt med luftpistol. Det är sant. Ni hörde rätt. Jag, Johanna Kleist, har skjutit med en pistol mot en gammal ölburk. Och som om det inte vore nog där, jag träffade den också!

Nu minsann, ska jag pussa på min pojk och titta klart på Bröllopsfotografen.
Måste bara tillägga en sak också. Jag har sagt det förut, men känner att jag behöver säga det igen. Solsidan är världens bästa. Någonsin. Jag kommer gråta floder när det tar slut.