22 mars 2010

100322

Har precis hoppat in i bilen, för att bege oss mot Göteborg. Elfsborgs hemmapremiär är destinationen vi åker ifrån. Känns bra att det är igång igen. Måste säga att man saknat det. Det nya för i år är supermålgöraren Johan Larsson, matchvärdarnas självlysande jackor, de digitala reklamskyltarna och saknaden av nätet bakom mål. Jag var livrädd att få bollen i huvudet. Jag lovar, hade det hänt hade jag dött. Tur då att Halmstad inte hade några skott på mål alls och att Elfsborg var så bra på att sätta dem. I och med det kunde jag gå därifrån med ett helt huvud och Elfsborg med ett sjukt bra resultat. 6 jävla 0. U-n-d-e-r-b-a-r-t. När Nordmark, Keene och Larsson höll upp den långa banderollen med texten Vi tillsammans efter matchen kände jag att jo, fortsätter det såhär kan det nog fan gå vägen i år.