01 mars 2010

100301

Dagens humör: Bra!
Dagens borde: Räkna matte. Fyra dagar på mig att räkna tre veckors matte. Heja.
Dagens frisyr: Utsläppt. Mittbena. Hårspännen. Men nu: den gamla hederliga kommit-hem-från-skolan-det-första-jag-gör-är-att-sätta-upp-håret-tofsen.
Dagens smink: Som vanligt. Fast nej förresten! Jag provade sminket, bestående av concealer, puder & rouge, jag fick av Sofia och jag tyckte det var riktigt bra.
Dagens klädsel: Gamla jeans som attan & kabelstickad tröja. Men nu: joggingbyxor.
Dagens planer: Ta tag i matteräknandet. Göra det där kollaget över min fiktiva persons garderob och skriva texten om personens första kärlek. Men först: ÄTA.
Dagens materiella vill ha: Efter inköpet av kavajen på Monki, så ingenting faktiskt.
Dagens fundering: Vart allt vatten tar vägen när snön smällt? Igår var vägen helt översvämmad, nu är det nästan borta.
Dagens beroende: Något att ha på läpparna, som alltid så här års.
Dagens tråkigaste: Eftermiddagens plugg, som jag inte alls ser fram emot.
Dagens roligaste: När tanten på second hand-affären glömt av oss och skickade ett aggressivt mail om att det vi gör inte är lagligt. Jag dog, på riktigt.
Dagens tidning: Metro, såklart.
Dagens längtan: Tillbaka till New York.