09 mars 2010

100309




Det här var min måndag.
Jag åkte till skolan och träffade P. Den kommande timman spenderade vi i studion där vi fotade bilder till hemsidan. Efter lunch och dagens två lektioner begav jag mig mot Borås där födelsedagsbarnet självt hämtade upp mig på stationen. På vägen hem stannade vi till vid Brothers och köpte en skinnpaj till Andreas. Väl hemma beställde vi pizza och resten av kvällen bestod av presentöppning, fika & tv.

Man märker förresten så tydligt på alla Göteborgare att våren håller på att närma sig. Det är så många som liksom flyttar ut och trots att det fortfarande är ganska kallt är det många som trotsar vinterjackan och bara har skinnjackan på. Jag tycker att det är mysigt och det dröjer nog inte allt för länge innan man ser även mig med skinnjackan på.


Imorgon är det min födelsedag och jag kan inte riktigt ta in att jag i och med det börjar mitt sista år som tonåring. Annars känns det väldigt bra. "Hur gammal är du?" "Nitton." Det låter snyggt på något vis.