20 mars 2010

100320



Paulina & jag har kommit fram till ett konstaterande. Vi har konstaterat att vi med ganska stor sannolikhet har misslyckats med vårt år som artonåringar. Vi har varken hängt på krogen varenda helg eller köpt ut cigaretter till höger och vänster. Den gången vi köpte folköl behövde vi inte ens visa legg. Däremot är det bara jag som klarat av mitt år som artonåring. Paulina däremot, hon har trots allt ett tag på sig att ta igen det gångna året, om hon vill. Kanske var det det hon hade i åtanke när vi gav oss ut i natten igår. I vilket fall som helst så måste jag säga att det kändes bra, som Jonna sa, att inte behöva stå som desperat artonåring i dörren. Trevlig kväll var det dessutom, mycket trevlig och att sedan få krypa ner bredvid Andreas istället för min egna säng gjorde inte det hela sämre. Att jag inte fick med mig min väska (mamma, du kan vara lugn, jag gjorde inget dumt, det var bara centralen som var stängd) och fick ta på mig gårdagens partykläder när vi åkte till farmor & farfar idag gjorde inte så mycket. Det var mysigt ändå, som alltid hos dem och jag blev firad med korv & mos. Jag är så glad att jag har så fina omkring mig. Och mamma, jag saknar dig.