21 mars 2010

100321

Jag sitter och filosoferar lite så här på söndagskvällen.
Funderar på vart allt damm kommer ifrån, hur det skapas.
Funderar på vart solen är nu när inte vi ser den, hur de som ser den nu har det.
Funderar på vad människor gör med sina liv.
Hur man vet vad man ska göra med sitt liv.
Funderar på om ödet finns, eller om det bara är en slump att jag är med dem jag är med.
Funderar på när all snö ska vara borta.
När alla blommor kommer och när allt bli grönt.
Funderar på sommaren.
Hur den kommer se ut och hur jag kommer trivas.
Funderar på hösten och undrar vad jag ska göra då.
Hur jag ska veta vad jag ska göra då.
Funderar på framtiden, om jag kommer vara med dem jag är med nu.
Vad jag kommer göra och hur jag kommer ha det.
Funderar på vad det är som gör oss till den vi är.
Vad som är viktigast här i livet.
Vad man inte skulle klara sig utan.
Funderar på imorgon.
Funderar på idag.
"Är allt detta verkligen sanning?"