18 november 2010

101118

Jag tänkte att det kanske var dags att visa upp allt jag fick med mig hem ifrån London. Åh, det är så fint alltihop! De har faktiskt inte fått flytta in i garderoben, utan har fått ligga på gästsängen sedan vi kom hem. Dels för att det är en del jobb att få in allt (behöver rensa ut minst lika mycket som ska in) men också för att jag tycker om att göra så. Hänger jag in allting känns det som att det så snabbt smälter ihop med allt annat där inne, och det är ju fasligt tråkigt. Jag vill sakta men säkert kunna smälta alltihop. Kunna gå in och titta och känna lite då och då. Tycker att det blir så mycket roligare då. Men nu, nu kände jag alltså att det är dags. Nu ska de få flytta in allihop och vad vore mer passande än att passa på att visa upp allting då?

Vi blev förälskade direkt, den här kappan från Primark & jag. Det var som att jag hittade precis den jag letat efter, utan att jag visste om det själv. 23£ fick jag betala, vilket alltså är ungefär 250 kronor!

Och titta bara hur fin den blir med ett pannband från River Island och en tubhalsduk, som även den är ifrån Primark.


Ser ni att alla knappar är alldeles fantastiskt fina rosor?


Det här var också en riktig kärlek. Så fantastisk fin modell & form och så fina detaljer för kanske ynka 12£ ungefär!


Nunnaklänningen som man kan kalla den om man vill vara dum. Fast det vill man inte för även den är så himla fin och jag vill inget hellre än att gå och äta söndagsbrunch på något tjusigt ställe med den någon gång.

Den här ska egentligen inte vara med här, för det var den här jag köpte när Andreas & jag var i Stockholm, men jag kunde ju inte lämna den utanför såklart!

Den är lite samma stil som alla de andra, fast mer färgglad vilket ju inte skadar när fem av sju klänningar som man kommer hem med är svarta.

Zara kommer den ifrån och kostade runt tre hundra om jag inte minns fel.


Så himla skön och mysig och sådär bara-dra-på-vänlig som är så himla bra. Den är finast på nära håll när man ser alla söta rosetter som är på. Också från Primark.


Och så rosettklänning nummer två som jag hittade på Next men som inte fanns i rätt storlek kvar. Jag gick runt och var lite ledsen för det i två dagar, men så när vi var på Camden Market hängde den där, i rätt storlek och till ett mycket mindre pris! 12£ tror jag bestämt att det var.


Den här är också väldigt söndagsbrunchig tycker jag. Så himla fin att man nästan inte kan använda den. Skulle jag ha någon klänning på väggen skulle denna, tillsammans med mina två andra finaste, fått samsas om att hänga där. (Primark den med)

Det här kan nog ha varit den dyraste av allihop. Väldigt konstigt kan man tycka, eftersom den absolut inte är den finaste. Men det är ju lite så när man varit på Primark och handlat massa fint. Då blir liksom vad som helst som inte är därifrån lite dyrt.

En liten butik i Camden kommer den ifrån och kostade kanske 25£.


Som en liten prinsessklänning, fast svart. Den här kommer följa med mig ut på många äventyr har jag en känsla av. (Även den från Primark)

Och så titta här, något som inte är en klänning!

Shorts med fina hängslen, från Primark. T-shirten köpte jag förresten också där. Tror den kostade 3£, så galet! Basplagg och underkläder var de också alltså så himla bra på.

Och så en matta! Fast nej, det är faktiskt en väst från Topshop. Så himla rolig tycker jag. Man kan liksom inte ta mig på allvar alls när jag har den på mig. Fast det är faktiskt jättemycket på allvar.

Rosettväska från Next. Perfekt storlek och allting om man frågar mig. Och så är det fullt av vita prickar i!

Alexa-kopia från Camden Market. Kärlek.

Och så slutligen två tygpåsar, nästan helt gratis, från, som ni kan se, Primark.

Den högra hade jag sett hemma på Camilla någon vecka tidigare, men den är ju så fin så jag kunde inte låta bli.

Jag köpte lite smycken och så med, men de visar jag en annan gång.

2 tankar:

Maria sa...

Åh vad fina saker! Din är du med! kramis <3

Nathalie sa...

ååh va fint :) Primarkt finns i Holland också, jag var där flera gånger. En helt fantastiks affär :) kraaam<3