15 november 2010

101115

Nu när det faktiskt är tre veckor sedan vi åkte till London (det är så sjukt att det är så länge sedan redan) tänkte jag att det är hög tid att berätta om sista dagen i denna underbara stad.

Fjärde och sista dagen vaknade mamma & jag på hotellrummet, som vid det laget innehöll väldigt mycket mer påsar än kvadratmeter, och gick ner och åt frukost. Efter packning och diverse tilläggsköp av incheckade väskor tog vi sedan tunnelbanan till Notting Hill. Där fanns färgglada hus och lite söta affärer, men jag blev inte alls så imponerad faktiskt. Kanske att det är ett ställe man ska åka till på en helg, tänkte vi och bestämde oss ganska snabbt för att istället åka till Camden igen. Där gick vi väl runt i kanske två timmar och hittade ännu mer gator och butiker vi inte hade en aning om fanns. Provade vackra klänningar och gick runt och bara tittade på allt. Tur (eller otur) var väl kanske att alla väskor redan var fulla, annars hade ingen vetat hur många klänningar jag kommit ut med där. Men någon klänning slank allt ner och mamma köpte världens finaste Dr Martens och sedan, alldeles för tidigt, var vi tvungna att hoppa på tunnelbanan igen för att hämta alla väskor på hotellet och genom ett tågfönster vinkade vi sedan hejdå till London.

















Och det var den underbara lilla resan med världens underbaraste lilla mamma. Jag vet inte om det var bra eller dåligt att vi åkte dit, för nu har jag en ny favoritstad på kartan, men jag har också en ny kärlek jag redan saknar och velat åka tillbaka till ungefär sedan vi klev på flygplanet för att åka därifrån. Men vet ni, vi pratar redan om att åka dit igen!