01 november 2010

101101

Jag har så himla mycket bilder att visa och jag tänkte att eftersom Stockholm var först ut så får det också bli de bilderna som kommer först. Så varsågoda, här får ni följa med mig & Andreas på en tvådagarstur till Stockholm.

Lördag:

Väckarklockan ringde alldeles fruktansvärt tidigt. Klockan fem tror jag att det var. 06:40 rullade nämligen tåget ut från Göteborgs central. På vägen kunde vi se snö!


Vid tiotiden var det väl ungefär som vi var framme i huvudstaden. Vi gick till hotellet och lämnade våra väskor och satte oss sedan på Espresso house för att äta frukost nummer två för dagen.

Mätta i magen och påpälsade mot all kyla begav vi oss sedan ut i staden.

Andreas hade inte varit i Stockholm sedan han var liten så vi gick igenom hela staden och tittade på allting som man ska se.



Åh, Gamla stan är så fint tycker jag. Fast det är lite synd att alla världens turister ska hitta dit.



Sedan kom vi upp till Söder och vi gick och tittade lite i affärer. 5 grader var det, inte konstigt att det kändes så kallt!

Efter lunch och ytterligare några timmar strosandes i affärer var vi helt slut och gick till hotellet och vilade lite. Vid sju, åtta kanske svidade jag om till klänning och vi gick och åt middag. Revben på T.G.I.F blev det. Så himmelskt gott! Efter middagen kände vi oss fortfarande trötta och vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. Det slutade med att vi gick till hotellets bar och drack cider. Det var mest 40+ där, men trevligt ändå. Såhär såg det ut i hotellets lobby, fint som snus:




Sedan gick vi och la oss och första Stockholmsdagen var slut.
Jag köpte förresten den fina klänningen på Zara denna dagen, men den får ni se bild på sen.

Söndag:

På söndagen vaknade vi tidigt igen och gick ner och åt av hotellets frukostbuffé. Andreas är ju inte så mycket för det där med frukost, men jag som, precis tvärtom, älskar frukost var i himmelen. Godaste hotellfrukosten någonsin, tror jag.


När jag tyvärr inte kunde få i mig mer mat var det dags att packa ihop oss. Andreas passade på att vila sig lite medan jag pysslade runt.




Vid tio kanske ungefär sa vi hejdå till hotellet och begav oss ut i staden igen.

Det var inte lika kallt, men regnade och mina skor förvandlades till sjunkande båtar ungefär.

Efter att ha virrat runt ett tag hittade vi slutligen fram till dit vi skulle. Fotografiska!

Jag tog massa bilder där inne, men jag tänkte att jag visar dem en annan gång.

Såhär roligt tyckte Andreas att det var och jag försäkrade honom att vi visst kunde gå till Vasamuseet ifall han ville det, men det ville han inte.

Så sedan begav vi oss ut i regnet igen och resten av dagen spenderades med att titta i affärer igen. Och att dricka varm choklad och vila benen. Egentligen skulle vi åkt till Stadion och tittat på Elfsborg som spelade mot Djurgården, men vi kände inte riktigt för det i regnet, så istället drev vi runt mest tills vi bestämde oss för att äta middag. Sedan vid tjugo över åtta rullade tåget hem mot Göteborg igen.

Så himla fin resa med min prins <3