11 september 2010

100911

Igår och i förrgår var så himla bra dagar. Igår vaknade jag av att mobilen ringde, alldeles för tidigt, och hittade en sovande pojkvän bredvid. Han hade följt med hem kvällen innan när jag & mamma varit i Borås för att äta lunch med mormor och hälsa på farmor & farfar. Som vanligt behövdes det minst arton tusen pussar för att han skulle gå upp. Men trots att det var så tidigt kom vi nästan iväg enligt planeringen och var i stan bara ett litet tag efter att alla affärer öppnat. Ungefär två timmar senare var finaste Lovisa framme i stan och jag sa hejdå till Andreas och hans berg av påsar. Precis som vanligt sprang jag & Lovisa igenom alla stans affärer med ett stopp för lunch och uppdatering på Café Kosmos. Och som vanligt blev det inte en enda bild tagen, trots att kameran låg i väskan hela dagen. Men som vanligt hade vi det hur trevligt som helst och helt plötsligt hade klockan sprungit iväg till strax efter fem. Med en kofta, två par strumpbyxor och en pälsmössa (!!) rikare kramade jag Lovisa hejdå och styrde mot kvällens äventyr på Liseberg. Den här gången var det dags för en femkamp med familjen och Andreas familj, men eftersom det inte var någon kö på en endaste attraktion blev det en hel del pirr i magen också. Middagen som var inplanerad, den hanns inte ens med. Men trots att det var lite kallt och kom några droppar från himmelen då och då så var det en himla fin kväll och när vi åkte hem vid tiotiden hade vi med oss över tre kilo vinstgodis hem. Och vet ni? Jag gjorde det! Jag åkte Uppskjutet! Två gånger.