07 september 2010

100907

Alla pratar om att det är höst. Jag tror inte att jag tycker att det är höst. Inte än. Fast det är inte sommar heller. Inte längre. Jag vet faktiskt inte vad det är. Sensommar? Tidig höst? Men vad spelar det egentligen för roll? Jag försöker febrilt använda alla sommarkläder som fått lite för lite utrymme i sommar, samtidigt som jag märker att hjärnan automatiskt börjar gå mer och mer mot höst. Jag märker hur jag mer och mer börjar sukta efter (och köpa) de höstiga kläderna i affärerna och börjar vilja rensa ut saker, precis som jag vill varje höst. Men jag har inget problem med det egentligen. Jag tycker om hösten. Jag tycker om att baka kakor, klä mig i stickade tröjor, titta på filmer mitt på dagen eller bara ligga och pussas under en filt och samtidgt höra regnet slå mot rutan. Jag har faktiskt inget alls problem med det. Jag bara tycker att sommaren tog slut lite fort.


1 tankar:

Sofia i London sa...

det är nåt mellanting mellan sensommar och tidig höst kanske?