28 januari 2010

100128

Idag har jag & Paulina tränat. Ja, ni hörde rätt. Gratisveckan på Friskis & Svettis är grejen. Jag undrar när det övergick från det stadiet från att jag var den vältränade som störde sig på de otränade som enbart tränar på denna vecka till att faktiskt bli den där de vältrande stör sig på. Tråkigt känns det iallafall. Speciellt med tanke på att jag blir så jäkla arg när jag inser att jag inte har det minsta kondition eller styrka kvar. Jag tycker att det borde vara, vilket jag diskuterade med Paulina efteråt i duschen, så att det räcker att man bygger upp sin kondition och styrka en gång livet och att den sedan stannar kvar så, oavsett hur man tränar sedan. Men icke. Nu kommer jag istället ha så mycket träningsvärk imorgon att jag inte kan gå. Känns inte så positivt att den kommer krypande redan nu. Får se om jag över huvud taget kommer ur sängen imorgon bitti.