04 januari 2010

100104


(Ursäkta bilden, en iPhone ger inte bättre kvalité på bilderna)

Idag har mamma åkt till Usa igen.
Andreas & jag vaknade väldigt trötta efter att legat vakna halva natten. Ingen av oss kunde somna och jag kom på att det var på grund av att det var söndag. Jag kan aldrig sova på söndagar. Konstigt, men ändå inte. Det fick mig att tänka på att skolan början snart igen och jag vill inte. Hade man pratat med mig om framtiden efter sommaren hade man sett paniken i mina ögon och förstått att jag verkligen tyckte det kändes läskigt att vi bara hade ett år av gymnasiet kvar. Pratar man med mig om samma sak nu, när det bara är ungefär fem månader kvar, förstår man istället ganska snart hur skönt jag tycker att det är. Jag har blivit så trött på hela skolgrejen nu och jag tycker det snarare känns som en otrolig frihet att kunna göra vad jag vill när det tar slut, gentemot hur läskigt jag bara tyckte att det var nyss. Det går alltså framåt. Jag har till och med börjat inse vad jag ska göra med mitt liv. Det känns bra och jag måste säga att jag ser fram emot det.


Idag har jag & Andreas fikat och gjort diverse andra mysiga saker. En stund nu i kväll har vi hängt uppe hos Sören & Maria. Sören visade oss filmer med så bra kvalité att jag är rädd att jag inte vill se vanliga filmer mer. Imorgon ska vi vi åka en sväng till stan och på kvällen ska vi träffa gänget.