12 januari 2010

100112

Idag vaknade jag med något som kändes som en slemmig groda, invirad i taggtråd i halsen. Huvudet kändes tungt som sten och det är liksom svårt att balansera upp det på huvudet, när det enda det vill är att ramla av. Inte mysigt eller skönt alls kan jag lova. Det blir till att knarka halstabletter i varm mjölk hela dagen, för så här kan det inte fortsätta. Jag har för tusan inte tid att bli sjuk nu.

Eftersom jag är ledig idag hade jag bestämt mig för att använda tiden till något vettigt och skriva ett cv. Men efter att ha suttit med det nu i ett par timmar har jag, återigen, insett att det är omöjligt. (Inte blir det heller lättare när huvudet befinner sig i sin egen lilla värld...) Hur tusan beskriver man sig själv på ett bra sätt? På ett snyggt, roligt och speciellt sätt, utan att det blir oseriöst? På ett seriöst sätt utan att det blir tråkigt? Det var precis det här jag upptäckte även förra året, vilket resulterade i: inget cv. Men den här gången måste det gå. Det finns inget annat. Med tanke på att målet var att få klart det idag lär jag väl få sitta uppe hela natten.