28 december 2008

Julafton.
081224







Dagen började med att mamma och jag begav oss till Torslanda kyrka för att ta del av en familjegudtjänst. Fråga inte vad vi fick idéen ifrån, men det var faktiskt riktigt mysigt. En fråga som dök upp då jag upptäckte att jag var den enda som hade mössa, var om man verkligen får ha mössa i guds hus? Inte var det någon som sa till mig iallafall.
Dagen forsatte sedan med att jag slog in de sista julklapparna och sedan blev det jullunch bestående av skinkmacka. Kvart i tre sådär bänkade jag mig framför tv:n för att ta del av en av julaftons höjdpunkter, nämligen Kalle Anka och Kan du vissla Johanna. Båda delarna var lika bra som vanligt. Dock var jag i år den enda som höll mig vaken i mitt sällskap. Något som pappa tyckte var väldigt konstigt då vi faktiskt väntat med julmaten till efter Kalle i år. Med det menade han att det inte var så konstigt att han somnat alla tidigare år eftersom han precis innan tryckt i sig en himla massa mat. Konstigt var det alltså att alla ändå somnade i år. Kanske var det lussebullarna som i år skötte sin del? Nog om det. Efter tv-tittandet var det alltså julmatens tur. Jag hade som vanligt glömt av hur mätt man blir av julmat och blev därför som vanligt helt sprickfärdig när jag hade tryckt i mig all skinka och alla köttbullar. Men det är så det ska vara.

Kvällen rullade vidare med julklappsöppning. Jag tillhör den skaran som tycker att det är minst lika roligt att kolla när alla öppnar de julklapparna man gett bort, som att öppna dem man fått. Men i år hade jag fullt upp med att öppna mina egna. Min familj skämmer bort mig som tusan på den fronten. En ipodhögtalare, säsong 2 av OC, en Håkan-tygpåse, Coldplays senaste skiva och en massa kläder var bara en del av allt. (Tack!)

Kvällen avslutades med ostkaka framför tv:n.

Jättemysig dag verkligen.