28 september 2008

080928

Hej där!

Inte blivit så mycket bloggande på sistone. Så här får komma en liten summering av slutet på veckan.
Torsdag. Skolfoto. Värsta någonsin. Jag överväger att inte köpa skolkatalogen enbart för att slippa se mig. Så illa är det. Alva (som av någon aledning skulle välja bild) valde fel. För övrigt så var dagen mest tråkig & inte särskilt bra. Inte så mycket mer att säga där alltså.


Fredag. 26 september. Dagen jag väntat på sedan 13 augusti. Och tyvärr Alva, så är det inte din födelsedag jag syftar på i just det här fallet. Inte den nationella preventivmedelsdagen heller. Utan jag pratar självklart om Håkan på Liseberg!
Klockan tre var vi vid Liseberg. Jag, Paulina, Johanna, Jonna & Ellen. Vi satte kurs rakt mot scenen och tog platser ungefär en meter ifrån. Jag var grymt pepp, vilket gjorde att de fem kommande timmarna ändå gick ganska fort. Och där stod vi och trängdes, svettades och inte kunde andas bara för att när det är ungefär 2 minter kvar inse att vi inte kan stå där mer. Att det inte är värt det. Så vi gick bak. Värt liksom. Fast jag tror att det var värt det ändå.

Håkan då? Han var som vanligt helt underbart bra. Magnifik. Men trots det var jag nästan lite besviken när jag gick därifrån. Det kändes som att det saknades något. Kändes som att han saknade känsla. Eller om det var jag? Jag tror att jag hade lite för stora förhoppningar. Jag gick ju dit och visste att det skulle vara helt magiskt, som alltid när det handlar om Håkan. Och efter att ha sett alla hans tidigare spelningar på Liseberg vet jag att det är ganska svårt att slå det han uppnått då. Som den gången när han bara stod och grät. Ni förstår ju. Det är ju inte lätt att uppnå samma magi & känsla igen. Och igen och igen.
Sen var det ju det här med att det var just på Liseberg. Jag visste ju att det är så himla mycket bättre då. Jag visste att det skulle slå alla tidigare konserter jag varit på i år. Och det är klart. Det går ju inte till slut. Inte ens Håkan kan vara bäst varje gång. Jag tror helt enkelt att Håkan har varit för bra.
Nu låter det som att det inte var någon bra konsert. Men så var det absolut inte. Herregud. Magin fanns där nu med. Bara att det inte var det bästa jag sett från honom.
Något annat som var annolunda var att jag såg det på ett nytt sett. Jag har aldrig upplevt en Håkankonsert så. Till Vi två, 17 år. Jag bara stod där. Helt stilla och helt tyst. Och bara kände. Och efteråt grät jag. Man slutar aldrig uppleva Håkan på nya sätt. Jag älskar honom

Lördag. Jag & Andreas i två år. Dagen kunde inte blivit mer perfekt. Precis lagom av allt. Vaknade upp brevid älsklingen och vi gick och åt frukost. Följde sedan med mamma & pappa för att kolla på Sofias match. Fick order om att laga mat när vi km hem. Så det gjorde vi. Jag hade velat fira tvååret med köttbullar & snabbmakaroner, men det fick jag inte. Det blev spagetti med köttfärssås istället.
På kvällen bjöd älsklingen mig på bio. Vi såg Mamma Mia! Denvar helt underbar och det var så mysigt att sitta där tillsammans med dig. Tack älskling! Du är det absolut bästa jag vet. Vi hör ihop du & jag. det bara är så.
Söndag. Vaknade av att mamma ropade och frågade om jag levde. Jag gick upp och insåg att klockan var tio över tolv! Så lnge har jag knappt sovit i hela mitt liv och då gjorde vi ändå inget speciellt igår kväll. Men jag fick ju panik iallafall och gick och väckte älsklingen. Sedan följde en lång diskussion om jag skulle följa med honom hem eller inte. Till slut kom vi aillafall fram till att jag ska åka till honom på tisdag istöllet. Så sedan åkte baby hem själv och jag hamnade farmför matteboken. Där blev jag väl ungefär sittande tills vi åkte in till stan för att äta och se Kalmar-Elfsborg-matchen. Elsborg förlorade vilket var jävla skit, eftersom jag tyckte Kalmar i stora taget var värdelösa. Men tyvär var det de som fick mest utdelning och det är ju det som räknas. I och med det så tror jag att det är kört för Elfsborg nu. Jag tro att det bara blir tvåa iår. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.
Oj, klockan är visst kvart i tolv upptäckte jag. Jag har visst dratt över läggdags. Ganska rejält. Men det är lugnt. Vi har inte särskilt mycket lektioner denna veckan och imorgon har vi bara en. Men nu ska jag krypa ner i sängen. Godnatt!

1 tankar:

Anonym sa...

Vi är bäst <3