07 september 2008

080907




Hej hallå! Har helgen varit bra?
Det har iallafall min varit. Har verkligenhaft en riktig myshelg.

Fredag: Jag möter Andreas i stan efter klassens lilla träff i Botaniska och min & Paulinas tripp på stan. Vi åkte hem, men vände direkt för att åka och träna. Efter träningen mötte vi Paulina, Johanna & Jonnamaxi för att handla mat. Denna gången blev det faktiskt något annat är tacos, nämligen revben. Haha! Efter att vi käkat var det dax för Eva&Adam-maraton. Blev dock inget maraton. Blev däremot panik (!) när videon nästan tuggade sönder tvåans film!! Men slutligen tittade vi på den sista iallafall. Åh, det är så klassiskt! Så bra! Jag kan varenda replik utantill. Därefter ville Johanna gå hem till sig, men jag sjukt trött (som vanligt när klockan är efter elva) så jag och Andreas gick hem.

Lördag: Borås & stugan står på schemat. Vi åker omkring kvart i elva, alldeles för sent för att Sofia ska hinna till sin klippning. Kommer fram till Borås. Slänger av mamma & Sofia vid klippningen och Andreas vid Knalleland. Jag och pappa kör ut grisen till Källvik. Hinner även med en städning av hennes bur innan det är dax att åka och hämta mamma & Sofia igen. Åker och lämnar Sofia hos f&f och åker själva och köper två illgröna resväskor och bikinitrosor (från barnavdelningen) till mig. På vägen hem blev det thaimat och medan vi väntar på maten råkar jag öppna Knallelandstidningen och ser av en händelse Lovisa på bild i den. Tyckte det var grymt kul! När maten, efter tre dygn typ, var klar åkte vi hem och käkade. Nu var Andreas med igen. Eftermiddagen sedan gick bort till plugg. Kul. Fast det var ganska mysigt faktiskt. Och Andreas gjorde världens godaste choklad (eller godissoppa, som han själv kallade det) till mig.
Dagens händesle var att motorn på den stora båten började brinna! Det var läskigt och nu har vi ingen sådan längre. Pappa är ledsen.

Söndag (idag): Plugg, plugg, plugg. Hela dagen har hittills var ägnad till matteplugg. Har en himla massa tal att göra innan vi åker. Åkte hem från Källvik vid tre och direkt när vi kom hem satte jag mig och skrev på den jävla engelskatexten. Blir verkligen inte bra! Jag insåg lite dystert att jag helt enkelt inte kan engelska längre. Tack engelskalärare! (Och ja, jag skyller det faktiskt på henne).
Ska försöka packa det mesta som går ikväll också. Ganska skönt att ha det gjort. För vi åker ju på fredag och hela veckan kommer gå åt till annat. Så jag kommer helt enkelt inte att ha tid någon annan dag.

Nej, nu har ni fått veta hur min helg sett ut. Ganska tråkig att läsa om kanske. Men så är det. Nu ska jag fortsätta med mitt matteplugg och som sagt packningen. Vad ska man förresten ha med sig till Florida under den här årstiden?



j