09 september 2008

080909

TJA!
Min dag kan sammanfattas ungefär såhär:
  • Vaknar upp brevid bebis som kom till mig igår.
  • Skolan och första lektionen engelska. Prat med engelskaläraren! Vi dog inte. Actually gick det ganska bra.
  • Historialektion. Hon mal på som tusan utan att någon (?) fattar något.
  • Lunch. Jag kommer in och ser att det är kall pastasallad och utbrister något om detta och klagar på attjag fryser. Bambakillen skämtar (!) med mig om att han kan värma den. Jag fattar ju givetvis inte det utan utbrister "Seriöst! Kan du göra det?! Det vore jättesnällt!" Så det slutar med att han värmer den åt mig och jag får varm pastasallad, som jag sedan måste låtsas äta när han kommer förbi.
  • Religion. Håkan gjorde min dag ungefär. Han är helt underbar. Han talade iprincip om att alla är dumma i huvudet. Jag provade även på en "Kalle Anka". Att läsa med helt uppspärrade ögon (fingrarna håller upp dem, så ni vet?). Spännande var det och hjälpe mig faktiskt att hålla uppe mina trötta ögon!
  • Skolan slut och jag och Paulina begav oss mot Myrorna som hade 50% rea, för att de ska stänga. Både bra & dåligt där alltså! Inhandlades en svart pennkjol och en brun portfölj, som behöver en rejäl uppfräschning.
  • Hemåt. Tog 126, fastän den tar 20 minuter extra, bara för den såg så mysig ut. När jag kom på den var den dock inte särskilt mysig, men jag lyckades få mig lite sömn ändå.
  • Johanna, min ängel, kom hit och spenderade eftermiddagen med mig. Massa tjatter om allt & ingenting.
  • Plugg. Street art-arbete.

    Det är väl där jag är nu ungefär. Har som vanligt skrivit en lista över vad jag ska göra ikväll och idag är den ovanligt lååång. Vet inte hur jag ska hinna med allt, men det får gå.

    Imorgon åker jag till Andreas efter skolan (om jag överlever joggningen på gympan det vill säga). Det blir myspys och sedan åker jag direkt till skolan på torsdag.

    HA DET!