02 september 2008

080902


Jag är snygg.
Jag har insett hur grymt mycket min grej det är blogga. Det är helt underbart att bara skriva av sig allt tjafs som man ändå skriver ner någon annan stans (eller helt glömmer bort?) och det är ju så mycket lättare att skriva det här. Så jag kan verkligen inte för hela min värld förstå varför jag inte insett det tidigare! Men sen är det ju så jävla mig att stå emot bara för att jag inte vill vara som alla andra. Jag blev kallad indie senast igår av Matilda i klassen bara för jag är så icke mainstream, som hon uttryckte sig. Jag tycker inte att jag är indie. Jag skulle aldrig kalla mig själv det iallafall. Men en del konstiga tankar, det har jag ju allt. Som t.e.x att vägra blogga för att alla andra redan bloggar. Åh, ibland blir jag trött på mig själv.
Dagen annars har varit bra, tror jag. Som vanligt är närminnet inte på topp precis. Men jag tror att den var bra. Jag var inte lika trött i morse iallafall. Det mest spännande som hände under dagen var när jag & Paulina pratade med rektor Lars om engelskaläraren och han talade om att vi inte får byta grupp, utan ska prata med henne. Prata med henne! Jises! Att det inte slagit oss förut. Att vi skulle bli tvingade att prata med henne. Puckon! Jag vill inte prata med henne. Paulina vill inte prata med henne. Låt oss bara byta grupp. Snälla? Kan inte snälla rektor Lars bara förstå att jag får ont i magen av sånt här (kanske det är därför jag är helt yr också). Hon kommer inte lyssna på oss någonstans. Men snälla små flickor, så är det väl ändå inte? Så kommer hon säga till oss och gå där ifrån. Åh, jag klarar inte. Och nu håller jag på att svimma också. Tror jag borde gå och lägga mig en stund om jag ska kunna dansa sen. Och jag som borde plugga nu. Jag tycker förresten att jag pluggar jämt nu förtiden. Vad fan har hänt med Schillerska liksom?! Antar att de har gjort en nysatsning eller något i den stilen. Jaja, nu ska jag vila en stund.
j

1 tankar:

Anonym sa...

Aaa .. Indie HAHA :D