17 februari 2014

140217 - Måndag vecka 8

cabinets Bildkälla

Har haft en effektiv och produktiv helg. Jag har lärt mig kakla och Andreas & jag har bara velat döda varandra två gånger. Det går framåt alltså, som ni hör. Vi fortsätter att samla en jäkla massa vuxenpoäng och har nog passerat mer än mittstrecket i renoveringen nu skulle jag tro. Annars då? Jodå, tittar man till vad som ska hinna göras denna veckan skulle man nog kunna påstå att det är veckan från helvetet som står på tur, men av någon underlig anledning känner jag mig inte särskilt stressad ändå. Jag lyckas mest glömma av allt viktigt som ska göras och får ingenting som är särskilt nödvändigt gjort. Idag flydde jag till stan i hopp om att kunna vara mer produktiv där. Hade 80 timmars artikelläsning, en planeringsrapport samt ett cv och ett personligt brev att få gjort. Låt oss säga att det gick sådär. Men drygt fyra timmar på espresso house lyckades jag spendera på något sätt iallafall. Fick i mig två koppar kaffe, hann lyssna på Linnea Henrikssons nya skiva två gånger om, skrev faktiskt lite på mitt personliga brev och fick träffa bästis en stund. Och ikväll kompenserade jag oproduktiviteten med att genomlida världens jobbigaste spinningpass, så jag känner mig ganska nöjd trots allt.