02 februari 2014

140202 - 2013: Juli - september.

Julijuli fick jag äntligen 17 dagars semester, packade en stor väska med kläder och bosatte mig i Borås. Där åt jag jordgubbar till frukost-middag-lunch, badade, cyklade, åkte båt och hade världens absolut finaste sommardagar och någonstans där mitt i allt åkte Andreas & jag på utflykt till Lysekil innan Boråsdagarna med spontana sommarutflykter fortsatte igen. Sofia fyllde år, vi spenderade otaliga timmar på Viskan, plockade jordgubbar och sedan åkte Andreas & jag till Malmö innan jag började jobba igen. Och så avslutades årets bästa månad med en euforisk Håkan-kväll. 
  Augusti I augusti blev morfar helt plötsligt sjuk och jag fick några extra semesterdagar med familjen i Eksjö. Jag gick på Oskar Linnros-konsert, fortsatte lyssna på sommarpratarna och efter sex veckor på Källvik flyttade vi hem till Hjuvik igen. Jag bytte ut jordgubbarna mot björnbär, gick på kräftskiva, drack en och annan öl med jobbarkompisarna och eftersom Liseberg började ha stängt vissa dagar kunde jag & Sofia ha massa fina systerdagar ihop. 
  September I september började skolan och jag var glad att vara återförenad med alla tjejerna igen. Hösten kom,  jag & Andreas gick på vår första lägenhetsvisning och vi åkte till Ekjsö då och då. Jag köpte ett par sprillans nya höstskor, bar hatt och fikade-lunchade-dansade så ofta det bara gick. Vi började bygga om Källvik och så åkte Andreas & jag på spa i Falkenberg, för plötsligt hade vi varit tillsammans i sju år, han & jag.  

I oktober kom Veronica Maggios efterlängtade skiva, Liseberg stängde igen och så köpte Andreas & jag vår alldeles egna lägenhet ihop. Och resten, det vill säga november och december, det var ju ganska nyss trots allt, så jag tror faktiskt att det tar slut på årssammanfattningen där. Tack & hej 2013, du var ett strålande år på alla sätt och vis.