12 februari 2014

140212 - Luddiga kvällsfunderingar

IMG_1573-002 IMG_1573-001 Alltså, livet går så jäkla fort. Är det bara jag som liksom inte hänger med? Innan jag hann blinka blev det nästan mitten av februari och mindre än en månad tills jag fyller år. Jo minsann, 23 stycken faktiskt. Jag tycker att det känns som en bra ålder ändå. Man är stor fast liksom inte stor. Att man inte vet precis vad man vill göra med sitt liv, fast man snart har en högskoleexamen, eller om det nu skulle bli så att man faktiskt inte lyckad haffa sig ett jobb direkt gör väl liksom inte så mycket då ändå. Det finns ju ändå många år att fixa jobb och allt det där sen. Försöker intala mig det iallafall, fast jag egentligen vet att det inte är sant. Just den där biten med att snart ha en examen är ju liksom värre än en ålder på 23. Att skaffa riktigt jobb, att inte längre kunna planera tiden själv, att aldrig behöva mötas av tentaångesten eller plugghetsen mer, att inte kunna fika en tisdagsförmiddag eller gå ut och dansa en vanlig torsdagskväll, att inte kunna vara kvar på Liseberg, att aldrig mer behöva lägga shopping-pengarna på dyr litteratur, att inte få räkna ner minuterna till nästa rast, att inte längre ha finaste tjejerna i samma klass - att inte längre kunna kalla mig student. Jag vet inte om jag är beredd att släppa allt det där. Och allt det där är väl ungefär det enda vi pratar om i skolan nu. Vad man ska göra med sitt liv och vart alla ska ta vägen i höst. Någon ska hit och någon ska dit och så är det de som jag, som inte har den blekaste aning om vart de ska. Men vad fasen, det ger väl sig till slut. Någon gång måste väl den där uppenbarelsen komma? Eller hur? Man kan ju alltid hoppas, eller åtminstone låtsas det iallafall. 

1 tankar:

Mallisen sa...

Johannisen! Oavsett vad du jobbar med i sommar eller om ett år så kommer du klara dig så sjukt galant i framtiden! Du är kreativ och positiv och kommer tillföra massa energi på ditt framtida jobb! KRAM!