29 mars 2011

110329

Idag ligger jag hemma i sängen och är sjuk. Förbannat, jäkla dödsjuk. Typ. (Eller förkyld, tror jag att vissa kallar det?) Om det inte vore för min tiotimmars arbetsdag igår skulle jag faktiskt dragit mig själv i kragen, sagt till mig själv att 'skärp dig för fan' och pallrat mig iväg till någon förskola när de ringde i morse. Men nej, idag är det okej att ligga still, tycka synd och att dalta. Med en fotokurs som började igår, högskolor som alldeles för snart ska väljas och en hög med andra grejer som skriker att få bli gjorda har jag nog att göra här hemma idag ändå, så långtråkigt här i sängen, det får jag nog iallafall inte.

Som vanligt för att skjuta upp allt det där tråkiga gör jag allt för att hitta roliga saker som är minst lika viktiga de. Som nu till exempel; visst är vi i ett jättestort behov av att titta på bilderna från sista dagen i London? Jo men visst, jag tänkte väl det.