03 mars 2011

110303



Innan jag åkte till Italien läste jag ut denna boken. Elsas värld. Ni kanske kommer ihåg att jag skrev att jag sträckläste den förra på stranden i somras? Jag låg och läste i en solstol med vågornas ljud i bakgrunden och tyckte att den tog slut alldeles för fort. Den här gången försökte jag därför göra lite annorlunda. Den här gången försökte jag dra ut lite mer på det. Läste bara om kvällarna och sparade till och med några kvällar för att få läsa desto mer vissa andra. Fungerade ju bra eftersom den höll längre, men fungerade också som en slags plåga varje gång boken skulle läggas bort. Den här boken tillhör nämligen kategorin med de böcker som inte ska läggas bort. Den tillhör de man aldrig vill sluta läsa. Därför, skriver jag bara kort och gott, ni som inte läst dem; Elsas mode & Elsas värld, läs dem. Eller vet ni vad? Köp dem. Speciellt med tanke på att den sistnämnda finns till det skamliga priset 69 kronor på Ica Maxis bokrea.