23 mars 2011

110323



Min telefon har fått ett nytt litet bo.

Idag har jag fikat och varit ute och promenerat med Hanna. Vi hade djupa diskussioner (blandat med de sjukaste ämnena och asgarv, som allatid i våra samtal) och kom fram till många konstateranden under vår lilla tur längs Göteborg kaj. Vi kom bland annat fram till att Göteborg är en ganska fin stad ändå, som vi tar vara på alldeles för dåligt och så diskuterades det hur mycket man utvecklas och där med växer ifrån vissa människor, samt hur stora vi blivit. Ja, ni ser ju hur djupa vi är. Det där sistnämnda, som är ett mycket vanligt förekommande samtalsämne nu för tiden, pratas gärna igenom många gånger och med många människor. Tjugo år, tänker säkert många, är ingen ålder. Men då kan jag tala om att det är det visst. Herregud. Jag jobbar, kör bil, handlar själv på systemet och träffar mina vänner över en kopp kaffe. Är man inte gammal då så vet i sjutton vad mer som ska till. Det jag bara undrar över lite smått är: när och hur tusan hände allt det där?