14 juli 2010

100714

Vid tolv skickade jag ett sms till Emma och frågade om vi skulle hitta på något och det tyckte hon lät som en bra idé. Tjugo minuter senare hoppade jag & min röda klänning på cykeln och trampade iväg för att möta Emma & Alice. Vi cyklade till Hästevik för att mata hästarna och till och med jag vågade sätta fötterna på fel sida staketet. Dock började hästarna jaga mig efter ett tag och jag sprang med panik ut ur hagen. Efter det stod jag på den säkra sidan medan Emma & Alice var därinne och jag passade på att bara titta och njuta av hur vackert allting är. När alla äpplen var uppätna satte vi oss på cyklarna igen och trampade vidare mot Hästeviksbadet. Där blev det picnic innan jag var tvungen att, i ilfart, cykla hem igen. Inte ens äta lunch hann jag innan jag fick kasta mig iväg igen. Men det gjorde inte så mycket. Nu sitter jag nämligen på tåget mot Borås. Andreas pappa brukar alltid säga att man inte behöver någon mat, utan att man kan leva på kärleken och ibland tror jag faktiskt att det är sant.