05 juli 2010

100705

Jag har publicerat 500 inlägg. Är inte det lite smått galet? Tänk att jag sedan den 29 augusti 2008, då jag blev av med min bloggoskuld som jag så fint skrev, har haft den här bloggen, den här dagboken, att skriva i varje dag. Några gånger har jag fått frågan "vem skriver du för?" Och det har jag frågat mig själv också ibland. Det jag kommit fram till är, att i grund och botten skriver jag faktiskt bara för mig själv. Men det är klart att jag tycker om att ni läser. Jag tycker nämligen om att berätta för er. Berätta om mitt liv, mina tankar och allt annat som snurrar omkring i mitt huvud. Och visa bilder så klart. Jag tycker om det och det är så klart därför jag gör det. Skriver och visar. För mig och för er. Er som sitter därute och tänkte att nu, nu måste jag bara titta om hon skrivit. Er som jag inte har en aning om vilka de flesta av er är. Jag vet inte vilka ni är, men jag tycker om er. Jag tycker om att dela med mig till er och det tänker jag fortsätta med. Jag ville bara säga det.