05 juli 2010

100705

Lördag.
08:30

Jag vaknade av att sovrummet var som en bastu och gick upp och åt frukost.

Vädret var precis lika vackert som det var utlovat och innan klockan var nio visade termometern 22 grader.


09:30

Andreas tog sitt pick och pack och åkte hem. Han skulle åka till Almenäs och sola.

Mamma & jag gjorde iordning oss och åkte till stan. Jag hittade inte så mycket roligt, men ett par trosor och en fin berlock fick jag med mig hem.


14:30

Vi var tillbaka i stugan och hade med oss Sofia.

Sofia, grisen & jag låg ute och solade lite medan mamma gjorde sallad till lunch.


15:45

Efter maten skulle vi tagit cykeln till Andreas på Almenäs, men vid den tiden hade han varit där länge och var bränd så han kom till oss istället och det blev dags för bad!


16:15
John-John kom ut till oss i stugan och det blev bad igen. Sedan låg vi som tre döda paddor på gräsmattan i några timmar innan vi tog bilen till Andreas för att hämta några saker och köpa jordgubbar.


21:30

Efter middag med familjen åkte vi hem till Jacob som hade fest. Det var trevligt, men efter kanske två timmar kände vi oss nöjda så John-John, Andreas, Petter, Davor & jag åkte in till stan och satte oss på Lilla Torget. Vid halv två ungefär sa vi hejdå och Andreas & jag tog bilen hem. Himla mysig dag & kväll.

Söndag.
10:00



Jag vaknade upp bredvid min pojk i vårt utehus. Även om det inte var lika soligt så var det absolut lika varmt som dagen innan.


10:30

Vi åt frukost, gjorde iordning oss och tog med Sofia för en ny shoppingtur till Nellys utförsäljning på Åhaga och Knalleland. I Knalleland gick vi in i Ola & Dianas butik MariaMaria och jag fick en så himla fin försenad studentpresent. (Ska visa er sedan)


15:30

Efter lunch åkte vi ner till Almenäs där Andreas pojkar var.


Det blev bad igen!


Andreas var lite solbränd.


Sedan skulle pojkarna spela fotboll.

Och jag lärde mig stå på händer! Helt plötsligt kunde jag bara.


17:00

Vi åkte hem igen och när jag hade packat ihop mina grejer var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag la mig bredvid Sofia & Andreas som sov.


18:00

Jag pussade på min prins som blev hämtad av Tommy & Lena och sedan åkte vi hem.


Bra bra helg.