13 juli 2010

100713

Igår var nog den varmaste dagen jag varit med om i hela mitt liv. Jag jobbade och var genomsvettig från 12 till 9 och mina arbetskompisar blev tvugna att stå ut med mitt klagande hela dagen. Värme är okej när man mest ligger hemma i bikini, nära till en dusch eller ett att ta ett dopp, men när man ska göra något, nej då klarar jag inte av det. Det fungerar bara inte då. Tur var väl att mjukglass utlovades till alla vid hemgång så att jag hade något att peppa mig själv med. Efter glassätningen (saltlakritsströssel var faktiskt inte gott, så nu kan jag sluta fundera på det) gick jag för att byta om. Tog en lång dusch med värmen på det kallaste. Utan tvekan dagens höjdpunkt, trots att svetten rann om mig två minuter senare igen. Slängde på mig klänningen, satte upp håret i en tofs, torkade bort den värsta svetten och begav mig ut i parken för att träffa Paulina & Jonna. Vi hann åka SpinRock, Kanonen, Uppswinget & Virvelvinden innan parken stängde. Precis lagom för att få den där härliga känslan i magen. Pirret som man liksom aldrig vill ska ta slut. Men det gjorde det så klart. För regnet kom och min klänning blev prickig, men det gjorde inget för det var så himla skönt med lite avsvalkning. Vi funderade på om vi skulle åka hem eller inte och bestämde oss för det sistnämnda. Så vi gick till ett ställe och vid Berzeligatan och drack Briskacider. Vi satt ute och hörde regnet smattra mot parasollet som sträckte sig över oss och klockan var väl inte förrän tolv ungefär som jag tog på mig jeansjackan för att bege mig hemåt. Himla fin sommarkväll.