01 februari 2009

090201


Februari.
Söndag.
Helgen har inte varit allt för händelserik, men bra.
'I taket lyser stjärnorna' var underbar. Aldrig sett en film som lyckats få mig både till skratt & tårar på det viset tidigare. Se den, verkligen.
Idag har det varit underbart väder och jag har fått nya skidor av pappa. Skitsnygga. Om en vecka sitter jag i Italien. Underbart ska det bli. Om jag överlever denna veckan det vill säga. Matteprov, tyskaprov, engelskaseminarium, tyskaredovisning och historiaseminarium. Skolans värdelösa planering tar död på mig och nu känner jag mig sjuk. Sitter och funderar på om jag har feber eller varför hela min värld snurrar. Hade ju bara fattats det. Att bli sjuk nu, lagom till vi ska åka. Inget pluggat har det blivit heller på grund av huvudet. Ah, jag orkar inte. Morgondagen kommer bli ett helvete. Att jag hittade ett program som gör om raw till jpg på min dator gjorde mig iallafall lite gladare. Nu ska jag sova.