23 mars 2015

Och det kommer ta lång tid innan jag glömmer detdär.


Har haft en såndär drömmig helg som man nästan inte kan tro är sann när man vaknar på måndag morgon. Var det där verkligen på riktigt? Jo faktiskt, så var det det. Extra lång var den också, för tydligen hade jag atk-timmar att ta ut. Innan jag började på MQ hade jag inte en aning om vad det betydde och det vet jag väl inte riktigt nu heller, men något bra är det ju iallafall, det har jag ju förstått. "Okej, jag är väl ledig på fredag då". De positiva sakerna med att kliva in i vuxenvärlden bara adderas för varje dag som går. Och det bästa med att vara liten i vuxenvärlden är att man får vara liten och stor på samma gång. Som att konstatera att "ledig fredag måste ju ändå betyda spontan torsdagsdans, väl?" Johå då. Så jag & Sofia tog en bil och flydde till Borås. Åt korv med bröd och drack bubbel ur fina glas. Svirade om till den svåraste klänningen vi kunde hitta och fuldansade så att hela huset skakade. Och sedan promenerade de elva tusen stegen till bussen för att få dricka drinkar och dansa på hyllan till töntig musik. Precis som under tiden innan vuxenvärlden hunnit fånga mig i sitt grepp. Det absolut bästa med att gå ut och torsdagsdansa, vet ni vad det är? Det är att man vaknar upp på fredag och helgen knappt hunnit börja än, fast man själv hunnit låtsas som att det varit helg hur länge som helst. Och så kan man ha en utflyktsdag och sedan en lugn fredagskväll hemma i soffan och sedan vakna på lördag och konstatera att det är dansdags igen. Konsten att maxa helgen med så mycket dans det bara går, ni vet. 

När vi ändå pratar lördagskväll. Herregud vilken kväll, helt i en klass för sig. Att ha nio fina personer på middag i stugan. Dricka cosmo ur gulrandiga sugrör, ha vinprovning med Hanna som vinexpert, bjuda på pasta med orimligt mycket grädde i, spela alias, dricka kaffeshots och sedan dansa så mycket att man tappar bort tiden totalt. Precis allt det som krävs för att en lördagskväll ska bli precis hur bra som helst.

Titta här bara så fint:
IMG_5777-001

Föreställ er sedan att du inte bara får med dig ett eller ens två hemsläp, utan tre, och att alla råkar vara några av de bästa personerna du vet. Så att ni kan äta långfrukost och ha en mysdag i soffan hela söndagen sen. Ja, herrejesus så bra. Snälla ge mig några lugna dagar med jobb nu och sedan tänker jag mig att vi kan ta en såndär panghelg till, tack. 

PS. Har ni inget speciellt för er i måndagsnatten tycker jag att ni ska lyssna på Joel Almes nya skiva.  Att börja skriva på svenska kan ju ha varit det bästa beslutet han tagit i sitt liv. Lyssna själva och se - ett litet tips sådär bara.