14 mars 2015

Födelsedagsveckan.


Den här veckan har bara sprungit förbi. Födelsedagsveckan. I tisdags hade jag alla mina bästa vänner här på middag. Tänk va, alla mina bästa vänner. Så fantastiskt fint var det. Jag var så lycklig morgonen efter att jag liksom studsade till bussen som på små fluffiga moln. Och sådär har veckan fortsatt sedan. Med sockervaddsmorgnar, rekordsnabba jobbdagar och med fina människor runtomkring. Så lycklig man kan bli, av vänner och vår.  

Jag har dessutom funnit en ny vän. Erika, som är så himla bra. Igår var vi på tredje lång och drack fredagsvin. Skulle "ta ett glas och se vart vi går sen", men kom inte därifrån förrän efter sju timmar och betydligt fler glas vin än tänkt. Och det som kändes som att vi bara varit där en liten stund. Idag var det precis likadant. Möttes på Järntorget för en loppisdag. Gick till två affärer innan vi bara skulle "ta en liten fikapaus", men när vi var färdigpratade hade visst alla affärer stängt. Med vissa personer är det ju bara sådär. Så lätt. Ni vet som när det känns som att man känt någon i ungefär hela sitt liv, fast man precis mötts? 

I min telefon finns nu ett nytt fredagscitat: "När aw:n blir lika lång som arbetsdagen, då vet man att det varit en bra fredagskväll". Tänker att det är en bra tumregel att ha för kommande fredagar bara. 

Imorgon kommer familjen hem och det ska bli så himla fint att få krama om dem igen.