28 april 2014

140428 - Morgnar fyllda med vardagslyx

IMG_2412 IMG_2418 IMG_2419 IMG_2413 Vårsolen bara fortsätter att lysa. Himlen har varit alldeles klarblå i säkert en vecka nu och varje morgon vaknar jag av solstrålarna som lyser rakt in i vårt sovrum. Precis som alla sommarmorgnar bredvid Sofia på Källvik. Jag som tycker att morgnarna är den bästa stunden på dagen älskar att vakna sådär. Att gå upp långt innan klockan ringt och hinna äta en lång frukost innan man ska ge sig iväg. Det om något är vardagslyx för mig. Idag gjorde jag precis sådär. Bestämde dessutom att jag tar förmiddagen ledigt idag. Tyckte att jag absolut var värd det efter arton timmars jobbande denna helg.

Det var alltså Lisebergspremiär den här helgen. Precis som alla tidigare premiärhelger var det fullständigt kaos. Om inte på grund av alla grejer som inte fungerade och sådär, så tack vare mitt snurriga huvud iallafall. Med arton miljoner grejer att tänka på och med lite för många nya namn att komma ihåg blev Johanna fröken snurrpanna hela helgen lång. Tyckte nästan lite synd om alla nya som måste tyckt att de fått en onormalt snurrig chef. Men precis som alla tidigare premiärhelger kändes det också så himla kul att vara tillbaks igen. Det känns nästan lite knäppt att säga när man är inne på sin femte säsong, men gud vad jag tycker om det där stället ändå.

Nu ska jag röja upp lite här hemma innan jag åker till skolan en sväng. Ikväll är det fotboll som står på schemat och jag är så himla pepp på det. Inte bara för fotbollens skull, utan för att jag också får träffa mamma & Sofia då. Saknar ju nästan ihjäl mig efter pappa och dem, nu när det går lite fler dagar mellan gångerna vi ses.