07 april 2014

140407 - Första veckan i april

IMG_2198 IMG_2195

Med april kom våren, den allsvenska premiären, converse-invigningen och den första vårjacka-användningen. Eftersom Madde & jag bestämt oss för att göra den första c-uppsats-veckan lugn så att vi skulle få chans att andas ut ett slag har jag lyckats göra ett par sådana där saker som annars aldrig hinns med. Som att städa rummet, sy kläder och påbörja den obligatoriska vårrensningen i garderoben. Så nu ligger ett par annonser uppe här, ifall ni skulle vilja vårshoppa lite grann. Uppsatsen har än så länge alltså legat lite på is, men ändå har vi redan lyckats ändrat den flera gånger om. Undrar hur många fler gånger det kommer hända innan den är klar? Förmodligen ganska många, antar jag. Jag tycker att det känns roligt och spännande att det dragit igång iallafall, och det känns oförskämt skönt att få ägna all tid i skolan åt en enda sak. Det har ju faktiskt aldrig hittills, i mitt femtonåriga skolliv, hänt förut.

Första aprilhelgen skulle man väl kunna säga fortsatte i lite samma stil - en salig blandning av allt mellan himmel & jord, fast utan en tillstymmelse till något plugg. När jag tänker efter så inser jag att det var den första helgen på länge som innehöll en sådan där blandning som jag tycker om. Lite fotboll, lite Källviks-mys, lite jobb, lite middag på stan och lite utflykt med A. Väldigt bra kombination får jag lov att tala om. I lördags var jag alltså tillbaka på Liseberg igen. Inte helt på riktigt förstås, eftersom parken inte öppnat än, men på lite kick off inför säsongen som snart drar igång. Det är ju förresten ytterligare ett sånt där april-vårtecken som återkommer varje år och som vanligt kändes det fint och peppigt att vara tillbaka igen. Något annat som var fint och peppigt var min & Andreas utflykt till Ikea igår. Vi bestämde oss för att vi faktiskt är så pass klara i lägenheten att det var dags för den där utflykten nu. Så vi hyrde ett släp och åkte och  köpte soffa, säng och ungefär resten av det som saknats i vårt liv. Tippar på att det var världshistoriens snabbaste soffköp vi lyckades få till. Desto längre tid tog det dock att få upp soffjäveln till lägenheten sen. För er som undrat hur det skulle gå, kan jag tala om att det gick. Men som ett litet tips från coacherna till er andra som bor på sjunde våning med minimal hiss: köp fåtöljer. Jag lovar att ni får ganska mycket söndagseftermiddag att ägna åt något annat då.