15 april 2014

140415 - Sena kvällsfunderingar:

IMG_2390

Idag har jag rotat fram flyttlådor och börjat packa ner saker i mitt rum. Tydligen är det något man ska göra när man flyttar. Hade jag inte haft en tanke på. Men så hade jag ju nästan glömt av att jag skulle flytta med. Allt fix i lägenheten har liksom tagit över så mycket att både Andreas & jag nästan glömt bort anledningen till allt slit. Men nu har jag börjat iallafall. Börjat packa ner saker från mitt fina lilla rum. Det känns både sorgligt och fint. Sorgligt att packa ner här, men fint att packa upp där. På något sätt är det så främmande alltihop. Att jag ska flytta ifrån det här.

Hela grejen att flytta är väldigt främmande för mig. Jag vet inte hur man flyttar. Enda gången jag flyttat i mitt liv var när jag var tre år och jag kan inte direkt påstå att jag minns överdrivet mycket från det. Däremot är jag ju lite utav en expert på det här med att bo på fler ställen samtidigt. Det blir väl kanske lätt så när man pendlar mellan två städer och bor i båda två på samma gång. Men jag tänker att det kanske får fortsätta så lite smått. Iallafall en tid. Kanske blir det inte lika stort och läskigt då? 

Annars är det mycket som händer nu. Häromdagen blev jag kallad till min första arbetsintervju. Ja, inte den allra första. Men den allra första riktiga. Riktiga som i inte efter studenten-jobb, utan efter examen-jobb. Ni förstår vad jag menar. Och igår satt jag och sporadiskt fyllde i ansökan till höstens högskoleutbildningar. Det blev ett par master- och magisterutbildningar, fast mest som reserv. Som en plan B. Tänker att det känns skönt framåt augusti, att veta om att man har en back up-plan ifall allt annat skiter sig ändå.