07 juni 2009

090607

Sommarlovet är nu väldigt, väldigt nära. I teorin började det egentligen redan i fredags, eftersom vi är lediga både måndag och tisdag. Men på onsdag, då smäller det på riktigt. Då är tvåan avklarad. Två tredjedelar av gymnasiet. Jag kan inte fatta att det är vi som springer ut på skolgården nästa år. Tanken känns faktiskt lite läskig och jag måste erkänna att det känns oerhört bra att ett år trots allt återstår. Men sommarlovet, det är efterlängtat som tusan.

Igår var det Sveriges nationaldag och vi var på kalas hos farmor & farfar. Det firades 168 år. Inte illa. Vi hade planterat plantor, så förhoppningsvis kan det snart ätas tomater på farmors & farfars balkong. Fast jag äter ju inte tomater. Men ändå.

Andreas är och tränar och jag hamnade framför datorn. Sitter och sneglar ut då och då. Vill liksom gå ut. Tråkigt att jag är för lat. Sitter och tänker på syster istället, som ringde och grät. Hade ramlat med moppen och var på väg till Östra. Lilla hjärtat. Jag hoppas att det inte var något allvarligt.

Imorgon ska jag åka till Gbg och träffa mitt P. Vi ska gå till skolan och skälla på rektorn. Sedan ska jag åka hem och leka med Sofia. Då kan även tänkas att bilder från helgen dyker upp. Kanske ska man börja planera what to wear på skolavslutningen. Fast nej, jag tror att jag har lagt av med det. Det där med skolavslutningsklänning. Skolavslutningen är ändå aldrig som den var förr. Vi får väl se vad det blir. Håller vädret bara så, så är ju min sommarklänningsgarderob trots allt ganska stor.