21 maj 2009

090521

Jag frågade Andreas varför vi är lediga idag, varför vi firar Kristi himmelfärd, men han visade inget större intresse för diskussion. Jag antar att det har något med Jesus att göra, men mer vet jag inte. Men vem kan liksom hålla koll på allt han gjorde? Jag tackar iallafall innerligt för det han gjorde (eller om det nu var någon annan), för ledigt är det väl aldrig någon som klagat på?

Andreas mor & far är i Sthlm och Andreas är nervös för att diskmaskinen snart blir full.
- Johanna, ärligt talat. Vet du hur man sätter på en diskmaskin?
Det talar ganska mycket för denna familjen om man säger så.

Igår kom jag på den briljanta idéen att jag ska köpa ett par inlines och åka på dem överallt jag ska. Jag berättade det för Andreas och till svar fick jag bara ett skratt och orden Johanna. Du. Kan. Inte. Åka. Inlines. Där ser man hur seriöst han tar mig liksom.