03 maj 2009

090503

Valborg.
Det pysslades liksom dagen innan och vid tre någon gång begav jag, Paulina & Oscar oss till Borås där Andreas hämtade oss med bilen. Resten av dagen är nog lika bra att inte säga så mycket om. Man hade kunnat se det som aningen misslyckat, men med gott sällskap tyckte jag ändå att kvällen var helt okej och visst tackar man aldrig nej till lite extra motion?


Första maj.
Vi vaknade i stugan och hälsade maj välkommen med världens slappaste förmiddag i solen. Det åktes in till stan och fotades demonstrationer och sommarens första glass avnjöts i solen. P & O åkte hem och S & M kom. Tommy kom på middag. Det var kallt och konstigt nog var det pappa som klagade mest.



Lördag.
Det solades (jag brände mig i ansiktet) och Andreas körde oss till stan. Vi lämnade in Andreas halsband på lagning till en tjej som nog hellre hade sett att A var hennes pojkvän än min. Det fikades, pluggades, fotades och på kvällen blev det hemfärd.




Söndag.
I natt vaknade jag av att typ 20 helikoptrar (ja pappa, jag räknade dem i sömnen) cirkulerade över vårt hus. Det visade sig att det var en man som kört båt hem full, kört på grund och sjunkit. Jävla pucko liksom. Tur för honom att vi inte kokade över i mitt varma rum, Andreas & jag. Hade vi gjort det hade jag med all rätt skyllt vår död på honom.