10 juni 2015

Tralala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss


Ja, herregud. Sommaren kom till slut. En sån herrans tur. Jag vet inte vad jag hade gjort om det hade fortsatt sådär? Men nu kan jag cykla till bussen igen och när jag swishar hem efter jobbet luktar det nyklippt gräs vid huset precis innan den gula affär'n. Det, och att behöva ha öppet fönstret innan man ska sova, för att det annars är för varmt i mitt lilla rum, är sommar det.

Något annat som är så väldigt mycket sommar är att cykla och köpa pizza och sedan sitta på en picnic-filt i Brevik, nästan ända tills solen går ner. Det gjorde Sofia & jag igår. Så väldigt väldigt fint. Och mycket instagramvänligt kan jag tala om. Tänkte skriva att hela veckan ungefär har varit sådär fin. Men så kom jag på att det ju bara är onsdag ju. Har inte koll på dagarna och det där längre. Tänker att det är semester-hjärnan som redan börjat ställa sig in. I måndags mötte jag iallafall upp mr Jacobsson efter jobbet för en fika i Haga. Vet inte ifall ni har tänkt på det, men de allra bästa fikorna  är ofta på måndagar, med en vän man inte träffat på ett tag, ackompanjerat av regnet som smattrar utanför. Vet inte riktigt vad det är, men det skapas någon slags magisk stämning då, och hade man inte behövt vara på jobbet tidigt nästa dag hade man ju kunnat sitta där precis hur länge som helst. 

Helgen då? Tänker såhär i efterhand att det var en relativt lugn helg, men jag vet inte riktigt om jag är rätt person att bedöma det ändå? Jag menar, listan i kalendern är ju trots allt ganska lång. Hann med att ha bubbel-picnic med Sofia & Mickan i Slottskogen, gå på dejt (ja, ni hör!), hänga med morfar och skratta åt alla hans knäppa historier från förr, äta mamma-lagad paj med rabarber direkt från trädgården, äta tapas och dricka uteserverings-vin med Sofia & Madeleine, titta på fotboll och träna lite grann. Inte så dåligt ändå väl, för att vara en lugn helg och allt?

Nu ska jag packa lite inför helgens utflykter och sedan fortsätta att titta på Krunegård och Jinder på turné. Ibland får man faktiskt krypa ner och titta på serier om kvällarna, fast det är sol.