25 november 2013

131125 - Spretiga kvällstankar

IMG_0580

Det är fortfarande iskallt i mitt rum, så jag sover hos Sofia igen. Men det gör absolut ingenting, det är bara mysigt tycker jag. Tänker på hur bra förra veckan var. Älskar perioden som följer efter tentaperiod, som nu, när skolan är sådär lugn att man liksom kan tänka bort den ett tag och istället ha filmkväll på en helt vanlig måndag, titta på Paradise Hotel fast det egentligen är lite för sent, svida om till festklänning och vara ute och dansa halva natten och ägna fredagen åt serietittande och sedan jobb. Fast man vet om att det blir kaosigt senare och fast man vet om att man kommer ångra sig då, så tycker jag om när det är såhär. För det knäppa är att på något konstigt sätt tycker jag ju om det som det är sedan med. Jag antar att det egentligen är kontrasterna som jag tycker om. Som att jobba och gå i skolan på samma gång. Speciellt nu på julen när Liseberg är precis sådär vackert som man liksom drömmer om och speciellt när man varit lite opepp på att börja jobba igen och kliver in på kontoret och blir massa peppig ändå förstås. Fast den här helgen jobbade jag bara en dag. De andra dagarna har vi varit i lägenheten och fixat, Andreas & jag. Målat och tapetserat och planerat ein masse. Sakta sakta går det framåt, fast man tycker att det går onödigt långsamt ibland. Man får nog bara inse att det är så det är. Det går långsamt, är stundtals skitjobbigt, men det kommer bli klart och fantastiskt bra en vacker dag.