05 oktober 2012

121005 - Retro

Här kommer en riktig bildbomb. På bokmässan köpte jag nämligen en tidning som jag aldrig sett innan, men som visade sig vara jättefin, så jag måste bara få visa er den. Retro heter den och är, vilket man nog förstår, en tidning om gamla fina saker och ting. I den hittar man till exempel retrofina saker, gamla reportage, retroinspirerade inköpsguider, som här med soffor till exempel, fina & färgstarka hemma-hos-reportage, mer inköpsguider och mer inredningsreportage. I tidningen hittar man också en fin koppsamling, som istället för hockeykort ungefär. Mode- och stiltips följs upp av en retroguide till Malmö/Lund och de här fina djuren som jag allra helst skulle vilja ha allihop.

Visst är det fint? Om jag förstått det rätt kommer tidningen bara ut fyra gånger om året. Lite tråkigt tycker jag, eftersom det enda dåliga med den var att den var lite tunn och att jag liksom bara hade velat ha lite mer.