27 december 2011

111227 - Annandagjulsläktträff


Det är bland annat sånthär knasigt man sysslar med när Berggrenarna annandag jul-släkt-träffas. Jag skyller på dem och kan själv komma undan lite med att jag ju faktiskt inte delar deras namn. Däremot visade det sig att jag, trots kort kjol och ungefär tio år för sent, var en riktig jävel på det där med innebandy. Och moster Marita, som jag trodde saknade känslan för all typ av sport, visade sig vara riktigt bra hon med. Det är det här med dolda talanger, visst är det så att de finns där man minst anar dem?

Idag har jag hejdå-pussats med en pojkvän som åker till Thailand och sedan gått på stan och sparat pengar med mamma. Ni vet, det är billigt att handla på mellandagsrean, men något som är ännu billigare är om man nästan inte handlar något alls. Imorgon, tänker jag dock, ska jag göra ändring på det och på torsdag åker jag till Umeå. Hej & tjoflöjt!