25 december 2010

101225

Jag hade en så fantastisk fin julafton. Här ska ni få höra lite om den.

Vaknade upp vid niotiden och tog sådär lagom lång tid på mig att gå runt och göra ingenting innan frukost. Så lång tid att jag faktiskt fick titta på sista avsnittet av julkalendern innan jag åt frukost och inte samtidigt som jag egentligen tänkt. Såg alltså tjugofjärde avsnittet av Hotell Gyllene knorren som jag blev alldeles fantastiskt glad av. Fast jag måste erkänna att det kändes lite tråkigt också, jag hade velat se mer.

Åt frukost med mamma, pappa & mormor. Gick och duschade och hoppade i finklänningen. Kom fram till att vår övervåning definitivt behövde dammsugas och tyckte att jag ju kunde hjälpa mamma lite med det medan hon pysslade i köket. Lite fel ordning kan man tycka, att duscha först och dammsuga sen. Och jag kan tänka mig att synen av mig dammsugandes i min finaste klänning var lite knäpp, men så fick det bli. Ungefär när jag var klar begav sig pappa & Sofia till Borås för att hämta med farmor & farfar hem. Under tiden gjorde jag iordning mig klart och hjälpte till lite i köket och så och plötsligt ringde Maria och sa att de snart var framme. Ola, Diana & Maria dök upp alltså och snart var även pappa, Sofia, farmor & farfar här. Det blev lite kaos med Kalle Anka eftersom de dök upp precis innan det skulle börja, men även det löste sig och snart satt alla bänkade med fika framför tv:n.

Kan du vissla Johanna hann vi inte med, det hamnade precis i maten, så den fick vi spela in. Vi åt julmat och jag blev hur mätt som helst för att jag åt så himla långsamt. Det är nämligen något med julmat och mig som inte går ihop. Eller med all möjlig plockmat förresten. Äter så himla långsamt och blir så himla mätt. Varje gång. Åt efterrätt i form av lingonparfait och sjöng snappsvisor det högsta vi kunde och lite senare framåt kvällen tyckte jag det var dags för julklappar. Jag fick agera tomte och hann knappt med att öppna mina egna. Jag fick nämligen oförskämt många och så himla mycket fint. Att öppna alla tog ett bra tag och framåt halv tio tyckte farmor & farfar nog att det var dags att bege sig hem. Så alla Boråsare minus mormor åkte hem och vi spenderade resten av kvällen med att äta skinkmackor, titta lite på påven och leka med nya julklappar. Så fin julafton och när jag gick och la mig tänkte jag att det här med jul måste vara ett av de bästa påhitten  någonsin.

1 tankar:

Love sa...

Kan du inte visa alla dina julklappar du fick? :)