25 augusti 2010

100825

Köpenhamn, dag 1.

















På resans första dag insåg jag att vi på fastfood på Liseberg nog har de bästa cheferna man kan tänka sig, att Camilla, Maria & jag har pinsamt dåliga Lisebergskunskaper, att rullväska inte hör hemma på ett kollektivartat vandrarhem, att det minsann kan regna och blåsa lika mycket i Köpenhamn som hemma i Hjuvik, att jag hittar ganska bra i Köpenhamn trots att jag ett tag kände mig ganska lost, att min kärlek för rosetter är på gränsen till ren galenhet men att man kan fortsätta köpa kläder med rosetter på ändå, att Danmark kan erbjuda mycket god apelsinjuice, att tivoli är väldigt värt när det är gratis och nästan folktomt, att adrenalinkickar och näradödenupplevelser har något fint med sig de också, att en-liters-öl är sjukt mycket öl, att breezer inte ska drickas ur ölglas, att jag skulle haft med mig en tjock tröja, att Burger King-middag inte är gott men väldigt trevligt, att klockan ett är tidigt att gå och lägga sig när man är i Danmark och de flesta andra är ute och super, att jag faktiskt kunde somna trots min våningssängsångest men att ändå inte kollektiv är något för mig, att det är svårt att sova längre stunder än några minuter när man sover 30 personer i samma rum och att man kan skratta åt folk när de ramlar in fulla framåt halv sju-tiden.

3 tankar:

Jennie sa...

SV ; tack så hemskt mycket :))

Linn sa...

åh hundra tack för det du skriver! snälla sluta inte, jag blir helt generad, men fruktansvärt glad!

paulinadevries.blogspot.com sa...

åh rosetter. Tror att vi är galna i dem båda två.