20 augusti 2010

100820

Igår var en fin dag.

Jag var ledig och vaknade tidigt som attan med en sovandes pojk bredvid mig. Det är ju liksom inte varje torsdag det händer. Jag åkte med mamma till arbetsförmedlingen där jag kände mig allmänt lost, men också duktig att jag faktiskt tar tag i saker och ting.

När jag sedan kom hem flera timmar senare låg Andreas fortfarande och sov, så jag väckte honom och vi (läs: jag) gjorde mat. Jag insisterade på att man inte kan äta kycklingspett till frukost, men det tyckte absolut han. Sedan någon gång kom Paulina och så småningom åkte Andreas hem.

Paulina stannade resten av dagen och vi spånade lite Norge och tittade på One Tree Hill. När mamma & Sofia kom hem och vi ätit middag åkte vi in till Magasinsgatan där det skulle hållas hyllningsfest för Håkan Hellström.

Trots att det inte var alls lika roligt som det lät så tyckte jag att det var fint. Jag kan inte förstå att nya skivan kommer snart. Två månader nästan bara.

Vi lämnade Magasinsgatan och drack latte i bilen istället. Lite innan stängning gick jag till Liseberg och mötte upp Maria, Hanna & Nathalie och sedan satt vi hemma hos Maria och pratade långt in på småtimmarna innan vi slutligen somnade allihop.

Bra torsdag.