27 juni 2010

100627

Jag är död. Totalt stendöd. Utmattad. Utarbetad. Jag tror faktiskt att det är så det är. Vid nittons års ålder kommer jag nu behöva gå i förtidspension. Varenda liten del i mina ben gör ont, mina armar vägrar att samarbeta och hela min kropp skriker efter att få gå och lägga sig. Kortfattat har hela kroppen gått ut i någon sorts strejk. Kebabtallrikarna tar kål på mig och vid lunchen sitter vi och diskuterar hur folk klarar att jobba 40-timmars-veckor i hela sina liv. Vi förstår det inte. Men vi diskuterar också hur jäkla roligt det är och att det nog skulle kunna vara världens roligaste sommarjobb vi har. Jag hörde nämligen att det stod så i DN. "Ett sommarjobb på Liseberg är Sveriges mest eftertraktade." Och visst kan det vara så. Det är därför jag nu tar min lediga dag imorgon och vilar ut mig ordentligt och sedan kommer tillbaka till jobbet på tisdag med den sanna Johanna-energin som brukar finnas där. Visst låter det bra?