14 juli 2015

Semesterlivet.

IMG_6372

Så har två semesterdagar gått. Eller fyra, beror på hur man ser det. Lördag & söndag blev ju någon slags bonusledighet innan semestern liksom. Man vad snabbt man kommer in i det där semesterlunket. Sover länge, äter frukost länge, äter middag länge och går och lägger sig sent. Och där emellan vet man ju aldrig riktigt vad som händer. Idag fick mor & far för sig att vi skulle cykla till mormor i Bosnäs, så då gjorde vi det. Dagens utflykt. Sedan var det planerat dans i gbg. Men det blev inte så. Så istället åkte jag och tränade, för att jag inte skulle dö av rastlöshet. Jag har ju en tendens att göra det annars, som ni vet. Om det inte händer tillräckligt mycket. Och efter två kvällar hemma i stugan, men långa middagar och deckare, så kunde jag inte sitta hemma en hel kväll till. Ni får inte missförstå mig nu. Jag älskar de lugna kvällarna här. Har alltid tyckt att det varit något magiskt över dem. Men ja, ni vet ju hur jag är. Det funkar inte att varva ner hur mycket som helst. Resultatet av det: en halvmils promenad, en tre mils cykeltur och en timmas bodypump. På en och samma dag. Om mina ben är trötta nu? Svar ja. Men om Johanna är nöjd? Johodå. Nu är jag mer än redo för ytterligare en kväll med ute-middag och deckare här i mitt sommarparadis.